OŚRODEK SPECTRUM

Poznaj nas!

W Ośrodku Spectrum pracuje zespół doświadczonych specjalistów, którzy z pasją i zaangażowaniem wspierają rozwój dzieci. Nasi terapeuci łączą nowoczesne metody pracy z empatią, tworząc przyjazne i bezpieczne środowisko do terapii. Każdy z członków naszego zespołu posiada bogate doświadczenie zawodowe. Misją terapeutyczną jest zapewnienie wszechstronnej opieki, która pomoże naszym podopiecznym osiągać pełnię swojego potencjału. Wspólnie dążymy do tego, aby każde dziecko mogło rozwijać się w atmosferze wsparcia, zrozumienia i szacunku.

Katarzyna Sosnowska

Psycholog, pedagog, oligofrenopedagog, neurorehabilitant C-Eye, certyfikowany diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej, trener umiejętności społecznych, terapeuta funkcji poznawczych i trudności szkolnych metodą Instrumental Enrichment® (IE®). Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Psychologia o specjalności Psychologia kliniczna i zdrowia.

W swojej codziennej pracy staram się widzieć, akceptować i rozumieć dorosłych oraz dzieci, wspierać ich w zrozumieniu tego, co dzieje się między nimi, oraz tworzyć pełniejsze i bardziej satysfakcjonujące relacje. Umiejętnie łączę psychologię klasyczną z psychologią holistyczną, co przekłada się na wyjątkową skuteczność przeprowadzanych sesji. Doświadczenie pracy z dziećmi i młodzieżą nauczyło mnie, jak ważna jest bliska, bezpieczna więź między dzieckiem a dorosłym, a także jak przebiega rozwój i jakie trudności mogą się pojawić w jego trakcie.

U swoich klientów szanuję prawo do wyrażania emocji, odkrywania świata, popełniania błędów i współdecydowania. Pracuję zgodnie z podejściem opartym na szacunku, otwartej komunikacji, empatii i indywidualności każdego człowieka. Z pasją angażuję się w działania na rzecz poprawy jakości życia klienta, korzystając z nowoczesnych technik terapeutycznych. Dzielę się wiedzą, którą stale zdobywam, biorąc udział w kursach, szkoleniach i warsztatach rozwojowych.

  • Indywidualne konsultacje psychologiczne i pedagogiczne
  • Praca z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną
  • Prowadzenie warsztatów terapeutycznych
  • Konsultacje wychowawcze dla rodziców
  • Prowadzenie zajęć grupowych treningu koncentracji uwagi i pamięci
  • Prowadzenie sesji terapeutycznych z wykorzystaniem C-Eye’a  
  • Prowadzenie treningu umiejętności społecznych
  • Prowadzenie treningu zastępowania agresji
  • Neurorehabilitacja pacjentów z uszkodzeniem układu nerwowego
  • Prowadzenia terapii Integracji Sensorycznej
  • Terapia ręki
  • Releksacja
  • Biofeedback
  • Bajkoterapia

Robert Fleischer

Terapeuta, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, doradca zawodowy, terapeuta funkcji poznawczych i trudności szkolnych metodą Instrumental Enrichment® (IE®), trener kompetencji społecznych. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie Terapii i Treningu Grupowego na kierunku Zastosowanie psychologicznego warsztatu grupowego.

Posiadam ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, młodzieży i dorosłym. Praca jest dla mnie pasją i źródłem inspiracji. Pomagam dzieciom i młodzieży w usprawnianiu i rozwijaniu funkcji poznawczych oraz procesów uczenia się. Wspieram dzieci w niwelowaniu trudności szkolnych, jednocześnie ucząc samodzielności myślenia i działania oraz dokonywania wyborów. Ponadto od wielu lat zgłębiam zagadnienia motywacji dzieci i młodzieży do nauki oraz wzbogacam metody i techniki, które pozwalają im efektywniej się uczyć. Prowadziłem zajęcia o charakterze terapeutycznym i zwiększające szanse edukacyjno-zawodowe z dziećmi i młodzieżą posiadającymi m.in.: ADD, ADHD, dysleksję rozwojową, dyskalkulię, obniżoną sprawność intelektualną, uogólnione trudności w uczeniu, nieharmonijny rozwój intelektualny. Wspieram rodziców w planowaniu przyszłości swojego dziecka. Do pracy z dziećmi i młodzieżą podchodzę indywidualnie, poznając możliwości dziecka i wykorzystując własną kreatywność terapeuty, by nawiązać z nim bezpieczną, pozytywną relację opartą na szacunku.

  • Prowadzenie treningów poznawczo-behawioralnych opartych na terapii InstrumentalEnrichment
  • Prowadzenie treningu umiejętności społecznych
  • Indywidualne i grupowe zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców
  • Indywidualne i grupowe zajęcia z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego dla dzieci i młodzieży. 

Tadeusz Bebnowicz

Nauczyciel, pedagog, trener, wykładowca, instruktor, koordynator, terapeuta metodą Hallwick, menedżer obozów sportowo-turystycznych. Absolwent jednolitych studiów magisterskich na kierunku Wychowanie Fizyczne o specjalności Turystyka.

W mojej pracy staram się dostrzegać, rozumieć i wspierać dorosłych oraz dzieci. Dobra komunikacja to dla mnie podstawa wzajemnych relacji pomiędzy zespołem, z którym pracuję. Rozmowy oraz interakcje z dziećmi i rodzicami dają nam wszystkim wzajemne zrozumienie i przynoszą atmosferę komfortu oraz bezpieczeństwa. Praca z dziećmi i młodzieżą opiera się na sprawdzonych metodach, ale także na śledzeniu na bieżąco innowacji, które są uzupełniane poprzez nowe szkolenia, kursy i badania. Umiejętnie łączę pracę koordynatora z pracą terapeuty, podchodzę do życia optymistycznie, „zbieram uśmiechy od dzieci i młodzieży, dając uśmiech rodzicom”, znajdując życzliwość, pochwałę, wyrozumiałość i satysfakcję po obu stronach. Praca na uczelni oraz prowadzenie zajęć z dziećmi w ośrodkach sportu i rekreacji dały mi możliwość rozwijania moich umiejętności oraz budowania pozytywnych relacji z uczestnikami zajęć.

Zdobycie nowych umiejętności w zakresie masażu oraz praca z ciałem poprzez zajęcia zdrowotne z Tai Chi pokazały, jak efektywnie, zdrowotnie i duchowo wpływa to na każdego z nas. Wykorzystywanie natury i wzajemna korelacja czynią nas zdrowszymi, silniejszymi i bardziej uśmiechniętymi, nawet w najtrudniejszych momentach naszego życia.

  • Prowadzenie treningu umiejętności społecznych
  • Terapia prowadzona w wodzie metodą Hallwick
  • Prowadzenie zajęć integracyjnych, grupowych i indywidualnych
  • Biofeedback
  • Prowadzenia terapii Integracji Sensorycznej
  • Masaż Lomi Lomi Nui
  • Relaksacja

Magdalena Krezymon

Terapeuta TheraSuit, instruktor TheraTogs, fizjoterapeuta. Absolwentka studiów licencjackich Olsztyńskiej Szkoły Wyższej na kierunku fizjoterapia.

Jestem terapeutą intensywnej terapii w kombinezonach TheraSuit oraz mamą chłopca z mózgowym porażeniem dziecięcym, co wiąże się z dużym doświadczeniem w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Prowadziłam centrum intensywnej rehabilitacji ruchowej, gdzie przyjmowałam dzieci, młodzież oraz dorosłych z różnymi schorzeniami ruchowymi i neurologicznymi. Moją pasją jest praca z pacjentem – zakładam cele do realizacji i dążę do ich osiągnięcia. Lubię poznawać nowe metody pracy oraz łączyć je ze swoimi umiejętnościami i doświadczeniem.

  • Prowadzenie indywidualnych zajęcia ruchowych z elementami NDT Bobath, PNF
  • Prowadzenie terapii w kombinezonach Thera Suit
  • Prowadzenia terapii Integracji Sensorycznej
  • Masaż klasyczny, powięziowy ( punktów spustowych)
  • Masaż gorącymi kamieniami
  • Masaż Shantala dla niemowląt oraz masaż sensoryczny
  • Terapia prowadzona w wodzie metodą Hallwick
  • Hipoterapia
  • Terapia ręki
  • Relaksacja

Katarzyna Lipińska

Neurologopeda, oligofrenopedagog, tyflopedagog, pedagog z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, w normie intelektualnej oraz z deficytami rozwojowymi. Absolwentka studiów  magisterskich na kierunek Politologia w zakresie “kultura i polityka w społeczeństwie medialnym”.

Specjalizuję się w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy i dyslalią w wieku przedszkolnym oraz szkolnym. Prowadzę terapię dzieci ze spectrum autyzmu oraz osób dorosłych z afazją rozwojową, dyzartią oraz niepłynnością mowy. Ukończyłam liczne szkolenia oraz kursy specjalistyczne, kontynuuję naukę Polskiego Języka Migowego.  

  • Prowadzenie terapii logopedycznej dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
  • Prowadzenie terapii z dzieckiem z dysleksją rozwojową ( dysleksja, dysortografia, dyskalkulia, dysgrafia)
  • Prowadzenie terapii  z dziećmi z dyzartrią (zaburzeniami pracy mięśni żuchwy, języka, twarzy, gardła)
  • Prowadzenie terapii z dziećmi z zaburzeniami kontroli nad górną częścią układu pokarmowego (zaburzeniami  połykania, gryzienia, żucia pokarmów, ślinienie się)
  • Prowadzenie terapii jąkania
  • Indywidualne konsultacje neurologopedyczne
  • Terapia oddechowa
  • Terapia tyflopedagogiczna